2012年7月8日 星期日

(2012.7.8) [教頭] 庫曼:范加爾只是第六順位 Koeman: Van Gaal de juiste man? Hij was zesde keus geloof ik


荷甲費恩諾總教練庫曼(Ronald Koeman),對范加爾(Louis van Gaal, 上圖)就任國家隊主教練表示相當驚訝。庫曼認為,接下來的觀戰重點是,荷蘭國家隊會不會在這個阿姆斯特丹人(即范加爾)的領導下,又重蹈本屆歐洲盃的覆轍。他自己在荷蘭足協公布人選前,也是主教練候選人之一。「我自己並不適任,還有很多教練也是。因此,我相信他(范加爾)只不過是第六順位罷了。」

「把玩笑先放一邊吧,」庫曼對荷蘭媒體NU sport表示。「不然你們又斷章取義,把我講的一段話從整段抽出來。坦白說我覺得這個人事案這樣結束很不錯呀。」



「荷蘭足協這樣選擇很出人意料。」庫曼說。他過去在阿雅克斯曾和范加爾有過嚴重衝突。「現在各界都很清楚,他是下一個主教練。這一點很重要,因為八月十五號第一場友誼賽就來了,我很好奇這個發展。」

庫曼希望范加爾出面說明,十年前沒能把荷蘭國家隊帶近世界杯小組賽的事件。「他經驗豐富,所以他一定從十年前的事件學到教訓。這點我很確信。」



阿佛卡:范加爾最佳
「路易(即范加爾)是我們所有的人選中最好的。」荷甲PSV教練阿佛卡 (Dick Advocaat, 上圖) 在對RKSV Neunen的練習賽後 (PSV以5-0獲勝) 對NU sport說。「沒辦法找到比他更好的人選了。這傢伙(即范加爾)甚麼都贏得過,你說是不是?他在各個層級都證明過,不會有更好的人選了。」



Ronald Koeman heeft met verbazing gereageerd op de aanstelling van Louis van Gaal als bondscoach. De toekomst moet uitwijzen of de Amsterdammer de juiste man is om Oranje er na het EK-echec weer bovenop te helpen, denkt Koeman, die zelf ook op het lijstje van de KNVB stond. 'Ik was niet beschikbaar en dat gold wel voor meer trainers. Hij was zesde keus, geloof ik.'


'Zet er wel even 'grapje' bij, alsjeblieft', haast de trainer van Feyenoord zich te zeggen tegen NUsport. 'Anders weet ik het wel weer; wordt die ene zin morgen weer helemaal uit zijn verband getrokken. Ik vind het allemaal wel goed zo, joh.' 

'Ik vind de keuze van de KNVB wel verrassend', stelt Koeman, die in het verleden bij Ajax keihard botste met Van Gaal. 'Het belangrijkste is dat nu voor alle partijen duidelijk is wie de nieuwe bondscoach is, want op 15 augustus staat de eerstvolgende interland alweer voor de deur. Ik ben benieuwd.' 

Koeman hoopt dat Van Gaal iets heeft opgestoken van zijn eerste ambtstermijn als bondscoach, toen Oranje er niet in slaagde de eindronde van het WK 2002 te bereiken. 'Hij heeft veel ervaring en zal ongetwijfeld hebben geleerd van zijn vorige periode als bondscoach. In die zin heb ik er wel vertrouwen in.'

Advocaat: Van Gaal de beste'Louis is de beste die we hebben', zo reageerde PSV-trainer Dick Advocaat na het gewonnen oefenduel met RKSV Nuenen (0-5) tegenover NUsport. 'Een betere keus hadden ze niet kunnen maken. Die man heeft alles gewonnen, welke prijzen staan er niet achter z'n naam? Hij heeft zich op alle vlakken bewezen, beter is er niet.'

沒有留言:

張貼留言