2012年7月8日 星期日

(2012.7.8) [球員] 費同亨會在倫敦為阿姆斯特丹打廣告 Vertonghen gaat in Londen 'reclame maken voor Amsterdam'


阿雅克斯終於同意了英超熱刺隊關於費同亨(Jan Vertonghen)轉會案的報價。這名比利時籍的中衛,轉會費高達九百萬歐元。此外,這個金額還會隨費同亨的表現而提高,至多到一千兩百萬歐元,譬如說熱刺隊得到英超冠軍的話。今年25歲的費同亨,和阿雅克斯的合約到2013年中。

這名比利時籍國際明星,過去兩年都為阿雅克斯抱回荷甲冠軍。此外,2010年他也和隊友一起捧回荷蘭盃(KNVB Beker)冠軍。費同亨第一次為阿雅克斯正式出賽是2006年八月23號,他一共為阿雅克斯出賽220場比賽,進了28球。



上一季,這名阿雅克斯隊長被選為荷甲最佳球員。「我很高興轉會風波總算告一段落。」費同亨在阿雅克斯網站上說。「我肩上像是重擔落地。我終於可以好好專心朝新的方向邁進。我會記得在阿雅克斯與阿姆斯特丹最美好的回憶,這個球會與這個城市造就了今天的我。我會在倫敦為阿姆斯特丹打廣告。」



阿雅克斯教練德波爾(Frank de Boer),昨日在對FC Emmen的練習賽,已經沒將費同亨排進上場名單。據悉阿雅克斯會想辦法找一個替代費同亨的人選,其中AZ Alkmaar的 Niklas Moisander 最有可能。「我們有很多替代方案,所以我們得很小心應付。」德波爾說。他也把荷甲海倫芬(sc Heerenveen)的盧加諾‧納辛(Luciano Narsingh)列入期待名單。

Ajax heeft vandaag een akkoord bereikt met Tottenham Hotspur over de transfer van Jan Vertonghen. Met de overstap van de Belgische verdediger is een bedrag van 9 miljoen euro gemoeid. Afhankelijk van de prestaties van Vertonghen kan dat bedrag nog oplopen tot 12 miljoen, zo maakte de landskampioen bekend. Vertonghen (25) had nog een contract tot medio 2013 in Amsterdam.


De Belgische international werd de afgelopen twee seizoenen kampioen met Ajax. In 2010 veroverde hij met de Amsterdammers de KNVB-beker. Vertonghen debuteerde op 23 augustus 2006 in het eerste elftal van Ajax, waarvoor hij in totaal 220 officiële wedstrijden speelde. Daarin was de centrale verdediger 28 keer trefzeker.

Afgelopen seizoen werd de aanvoerder van Ajax gekozen tot beste speler van de eredivisie. 'Ik ben blij dat de soap rondom mijn transfer voorbij is', aldus Vertonghen op de website van Ajax. 'Er valt iets van mijn schouders af. Nu alles officieel is, kan ik me weer op andere dingen gaan richten. Ik bewaar de meest fantastische herinneringen aan Ajax en Amsterdam. De club en de stad hebben mij gemaakt als mens. Ik ga daar in Londen reclame maken voor Amsterdam.'

Vertonghen wordt bij de Spurs ploeggenoot van Rafael van der Vaart, ook een ex-Ajacied. 'Zo kan ik straks in Londen toch nog vaak over Ajax praten. Toen ik hem onlangs sprak, gaf hij me hetzelfde gevoel als de club me eerder al gaf. Het goede gevoel werd daardoor extra bevestigd.' De Belg trainde vrijdag voor het laatst mee bij Ajax.

Trainer Frank de Boer deed voor de oefenwedstrijd van zaterdag tegen FC Emmen al geen beroep meer op Vertonghen. De Amsterdamse club wil graag een vervanger voor Vertonghen aantrekken, met Niklas Moisander van AZ als belangrijkste kandidaat, maar niet ten koste van alles. 'We hebben namelijk zelf ook goede alternatieven en gaan daar dus heel zorgvuldig mee om', aldus De Boer, die ook Luciano Narsingh van sc Heerenveen op zijn verlanglijst heeft staan.

沒有留言:

張貼留言